پایگاه خبری ارمیا خبر
خوش آمدید

رئیس جمهوری اسلامی ایران در اولین جلسه هیات دولت یازدهم گفت:امروز اولین مسئولیت همه اعضای دولت بهبود معیشت مردم است، اگر زندگی مردم را تامین نکنیم آنگاه اخلاق، معنویت، رابطه صحیح و اساس ایمان در جامعه باقی نخواهد ماند.

وی در آخر این جلسه به دریاچه ارومیه اشارهکرد و گفت:در این جلسه کارگروهی تحت عنوان کارگروه نجات دریاچه ارومیه زیرنظر وزیر نیرو تشکیل شد که ظرف دو سه ماه آینده این گزارش را تقدیم خواهیم کرد.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد

ابراهیم وطن پرست: فقط بهترین‌ها در تیم ما جای دارند

والیبال شهرداری اورمیه: در سومین سال حضور باشگاه شهرداری اورمیه در لیگ برتر والیبال، سکان هدایت این تیم برای دومین بار به ابراهیم وطن پرست رسیده است؛ برای کسب اطلاع از آخرین وضعیت آماده‌سازی این تیم برای فصل پیش رو و پاسخ به برخی پرسش‌ها، به سراغ او رفتیم:

گفتگوی اختصاصی با سرمربی شهرداری اورمیه / ابراهیم وطن پرست: فقط بهترین‌ها در تیم ما جای دارند / مصاحبه شهرداری ارومیه ابراهیم وطن پرست  / پرتال هواداران والیبال اورمیه

- لطفا در مورد آخرین وضعیت تیم شهرداری اورمیه در جذب بازیکنان جدید و تمدید بازیکنان فصل گذشته توضیح دهید.

در پست لیبرو، عبدالرضا علیزاده را به جای احسن‌الله شیرکوند جذب کردیم و با ایرج میکائیل‌زاده هم تمدید کردیم. در پست پشت‌خط‌زن با فرهاد پیروت‌پور تمدید کردیم و میکائیل تاجر را به عنوان مکمل او به تیم اضافه کردیم که تقریباً قطعی است. در رابطه با سرعتی‌زنان تیم هم، با سعید مصطفی‌وند و علی رشیدی تمدید کردیم و حامد رضایی را به جای علیرضا نادی که به کاشان رفته است جذب کردیم و با فرهاد عادلی هم به توافق رسیده‌ایم. در پست قدرتی با بهرام فرید و امیر برزگر به توافق رسیده‌ایم و دو بازیکن دیگر نیز به جمع ما اضافه خواهند شد. اما در پست پاسور، با وحید سیدعباسی به توافق رسیده‌ایم و به دنبال یک گزینه برای جانشینی سعید معروف هستیم؛ چون معروف پاسور توانمندی است و باید برای پر کردن جایش، بازیکنی در حد او به تیم اضافه کنیم؛ مطمئنّاً بهترین فرد را برای این پست انتخاب خواهیم کرد.

- آیا تا به امروز، از روند جذب بازیکنان رضایت دارید؟

بله تا به این‌جا راضی هستم. در پست پشت‌خط‌زن با جذب تاجر بهتر شده‌ایم؛ در سرعتی، اگر حامد رضایی کمی تلاش کند می‌تواند جای نادی را به خوبی پر کند و از نظر لیبرو قطعاً با وجود علیزاده عملکرد بهتری خواهیم داشت؛ اما مشکلی که داریم در پست‌های قدرتی و پاسور است که اگر بتوانیم جایگزین خوبی برای معروف پیدا کنیم، از نظر من عملکرد خوبی در نقل و انتقالات داشته‌ایم.

- با چه بازیکنان خارجی مذاکره کرده‌اید و کدام‌ها را برای جذب به شهرداری اورمیه در نظر دارید؟

بازیکنان خارجی که در نظر گرفته‌ایم، اکثراً درگیر مرحله نهایی لیگ جهانی بودند و به تازگی به کشورهایشان بازگشته‌اند و مذاکراتی را با آن‌ها خواهیم داشت. برای حفظ منافع تیم، فعلاً اسمی از این بازیکنان نمی‌برم؛ در صورتی که جذب هر کدام قطعی شود، به اطلاع هواداران خواهیم رساند.

- با جذب علیزاده، رضایی و تاجر، سه سهمیه لیگ شهرداری اورمیه پر شده و جا برای جذب یک بازیکن لیگ برتری باقی مانده است؛ آیا فکری برای این مسئله کرده‌اید؟

در جذب بازیکنان، حواسمان به سهمیه‌های سازمان لیگ هم بوده است؛ البته در ابتدای نقل و انتقالات، تیم شهرداری تبریز به عنوان تیم منحل شده به حساب می‌آمد و بازیکنانش را آزاد می‌دانستیم و اکنون وضعیتش کمی مبهم است. تلاش داریم با فدراسیون رایزنی کنیم تا بازیکنان شهرداری تبریز را جزو سهمیه حساب نکنند.

- آیا روی بازیکنان جوان بومی و بازیکنان شاغل در دسته یک هم برای حضور در تیم شهرداری اورمیه نظری دارید؟

من تیم شهرداری اورمیه را سلیقه‌ای نمی‌بندم، بلکه این تیم فقط برای کسب نتیجه و جلب رضایت هواداران و مسئولینی که به آن‌ها پاسخگو هستم بسته خواهد شد. مطمئن باشید شهرداری اورمیه جای بهترین‌هاست و هر کسی که من تشخیص دهم جزو بهترین‌هاست، در این تیم حضور خواهد داشت؛ البته ممکن است تشخیص من اشتباه باشد اما هر بازیکنی را که تشخیص دهم می‌تواند به تیم ما کمک کند، با ما خواهد بود. عرصه رقابت ما، جایی است که بهترین‌ها در آن حضور دارند؛ ما فردا باید با باریچ اسانس و متین ورامین بازی کنیم و برای مقابله با آن‌ها باید بازیکنانی داشته باشیم که ظرفیت‌های فنی و تکنیکی و روانی مناسب با این عرصه را داشته باشند وگرنه جایی در تیم ما ندارند. اگر بازیکنی را ببینیم که می‌تواند در روند نتیجه‌گیری ما موثر واقع شود، به تیم اضافه خواهیم کرد و به او میدان خواهیم داد. من این مسئله را قبلاً هم نشان داده‌ام؛ دو سال پیش فرهاد پیروت‌پور را از تیم دسته یکی سیرجان به شهرداری اورمیه آوردم و به او میدان دادم و بازی‌های بسیار خوبی انجام داد و شما هم می‌دانید که در سال ۹۰ بهتر از ۹۱ بازی کرد. این مسئله درباره مهدی کریمی هم رخ داد؛ او را از تیم دسته یکی شهرداری تبریز به تیممان اضافه کردیم و یار خوبی برای ما بود، اما مشکلات مصدومیت باعث شد کمی عقب بماند.

- آیا بازیکن گمنامی را مناسب حضور در شهرداری اورمیه دیده‌اید؟

با حضور بازیکنانی که اسامی‌شان را گفتم، حدود یازده تا سیزده نفر از ظرفیت تیم ما پر شده است و ما مجاز به جذب شانزده بازیکن هستیم و اکنون سه جای خالی برای این تیم داریم و آن‌ها را هم فوری پر نخواهم کرد. این سه جای خالی را نگه می‌داریم تا بهترین‌ها را پیدا کنیم.

گفتگوی اختصاصی با سرمربی شهرداری اورمیه / ابراهیم وطن پرست: فقط بهترین‌ها در تیم ما جای دارند / مصاحبه شهرداری ارومیه ابراهیم وطن پرست  / پرتال هواداران والیبال اورمیه

- چه کسانی را به عنوان دستیاران و سایر اعضای کادر فنی انتخاب خواهید کرد و در انتخاب آن‌ها چه معیارهایی دارید؟

من تصمیم دارم در این دوره نسبت به لیگ ۹۰،‌ جابجایی‌هایی در کادرم داشته باشم تا یک نوگرایی و تجربه جدید را به مردم نشان دهم؛ اما این هم به منزله این نیست که تمام عوامل و افرادی که تا کنون مرا در رسیدن به موفقیت‌ها یاری کرده‌اند کنار بگذارم، چرا که ابزار من در رسیدن به این موفقیت‌ها همین افراد بوده‌اند. فعلاً تمام انرژی‌ام را بر روی جذب بازیکنان متمرکز کرده‌ام و پس از مشخص شدن ترکیب بازیکنان، به سراغ بستن کادر فنی خواهم رفت.

- تمرینات تیم شهرداری اورمیه از چه تاریخی آغاز خواهد شد؟

فکر می‌کنم به فاصله کمی از پایان ماه رمضان یعنی اواخر مرداد ماه بتوانیم تمریناتمان را استارت بزنیم و مطمئنّاً تا آن زمان، ترکیب بازیکنان و کادر فنی مشخص شده است.

- در لیگ ۹۰، تیم شهرداری اورمیه در ست‌های پنجم ناموفق بود و شکست می‌خورد؛ دلیل این مسئله را در چه می‌بینید و برای عدم تکرارش در فصل جاری چه اقداماتی خواهید کرد؟

دلیل روشنش این است که آن تیم‌ها باید ما را سه هیچ می‌بردند و اگر توانسته بودیم دو ست و یک امتیاز از آن‌ها بگیریم، موفقیتی برای ما بود. آن زمان این مسئله را این‌گونه مطرح نمی‌کردند که “از این‌که بازی با این تیم‌ها را به ست پنجم می‌کشید، دستتان درد نکند” بلکه به ما می‌گفتند “چرا شکست می‌خورید؟” …

- عدم اعتماد به نفس در تیم و همچنین مشکلات بدنسازی این تیم را جزو عوامل این شکست‌ها می‌دانستند.

وقتی که تیمی یک بازی را به ست پنجم می‌کشاند، یعنی بازیکنان از نظر بدنی آماده هستند؛ ضناً لیگ ۹۰ در مقایسه با لیگ ۹۱ این تفاوت را داشت که ۱۴ تیم در مسابقات حضور داشتند، یعنی ما ۱۳ بازی در دور رفت، ۱۳ بازی در دور برگشت و ۶ بازی هم در پلی‌آف انجام دادیم که مجموعاً ۳۲ بازی می‌شد؛ در حالی که سال گذشته همین تیم شهرداری اورمیه ۲۲ بازی در لیگ انجام داد، یعنی ۱۰ بازی کمتر از ما. اگر بدنسازی ما خوب نبود، پس چطور این تیم به پلی‌آف رفت؟

اجازه دهید من خودم دلیل فنی این مسئله را بیان کنم. در ست‌های پنجم و امتیازات پایانی بازی‌ها، ستاره‌ها تعیین کننده هستند. ما بازیکنی مانند موسوی، معروف، کمالوند، غفور یا نادی نداشتیم؛ اگر چنین بازیکنی داشتیم و در امتیازات پایانی می‌توانست با یک دفاع یا اسپک خوب، امتیاز بگیرد تیممان موفق می‌شد. در بازی سایپا، ست پنجم به امتیاز ۲۰ کشید و آن‌ها از کمالوند استفاده کردند و پیروز شدند.

 

- در روزهای گذشته، صحبت‌هایی درباره اختلاف شما و سعید معروف گفته می‌شود؛ چه سخنی در این باره دارید؟

برخی‌ها می‌گفتند “اگر وطن‌پرست سرمربی شود، سعید معروف در این تیم نمی‌ماند”. معروف مثل اولاد من است و من او را به والیبال عرضه کرده‌ام؛ او را در پگاه معرفی کردیم و به او فرصت بازی دادیم و آن‌جا سکوی پرشی برایش شدیم تا به بزرگترین موفقیت‌ها برسد. سعید افتخار والیبال اورمیه است و هر مربی‌ای لذت می‌برد که این بازیکن در تیمش پاس دهد. این حرف‌هایی که می‌زنند مثل این است که کسی که دکتر شده است، از این‌که معلم ریاضی مدرسه‌اش را ملاقات کند طفره برود، چون ده سال پیش در مدرسه تنبیهش کرده است و امروز نباید معلمش را ویزیت کند! ضرب‌المثل است که “چوب استاد به ز مهر پدر”؛ سعید شاگرد من است و هر مسئله‌ای که داشتیم، برای موفقیتش بوده است؛ آن زمان پاسور تیم ملی را روی نیمکت می‌نشاندم و به معروف بازی می‌دادم. همان‌گونه که به فرهاد پیروت‌پور فرصت دادم، به سعید معروف هم فرصت بازی دادم و به پیشرفت والیبالش کمک کردم.

- با توجه به این‌که باریچ اسانس و متین ورامین با بازیکنان ملی‌پوش بسته شده‌اند، کاله بیشتر به دنبال بازیکنان بومی رفته است و پیکان و سایپا هم طبق معمول، چراغ خاموش حرکت کرده‌اند؛ پیش‌بینی شما از لیگ امسال چیست؟

تیم باریچ اسانس به خوبی بسته شده است و حتی برای نیمکتش هم بازیکنان خوبی دارد؛ چون به موقع وارد بازار نقل و انتقالات شده است. اگر ما امروز می‌گوئیم “نمی‌توانیم بازیکنان خوب پیدا کنیم” دلیلش این است که آقای کارخانه دو ماه قبل از من تیمش را در اختیار گرفته است. متین ورامین با حضور معروف، موسوی و محمودی که ۵۰ درصد تیم ملی را تشکیل می‌دهند و با ماندن بازیکنان دیگرشان، تیم خوبی است. مطمئنّاً پیکان و سایپا با ساختار خوب تیمی‌شان و ثبات مدیریت و کادر فنی‌، تیم خوبی روانه مسابقات خواهند کرد. شک نداشته باشید کاله هم تیم خوبی ارائه خواهد داد، چون نمی‌خواهد اعتباری که کسب کرده را به راحتی از دست بدهد. رحمان داوودی و علیرضا مباشری هم به میزان رفته‌اند و نشان از عزم این تیم برای حضور قدرتمند در لیگ دارد. پس این شش تیم زودتر از من یارگیری را شروع کرده‌اند و جلوتر از ما هستند و شهرداری اورمیه در حال حاضر هفتم است. امروز با همت بچه‌ها و دعای مردم، هدف اولیه ما این است که خودمان را به پلی‌آف برسانیم.

به نظر من، مجموعه‌ای موفق است که برنامه‌محور باشد، نه نتیجه‌محور. یک تیم دقیقاً مانند یک درخت است؛ وقتی نهالی را می‌کاریم، باید یکی دو سال به آن رسیدگی کنیم و سپس به دنبال ثمره آن باشیم. همین باشگاه شهرداری اورمیه را در نظر بگیرید؛ این تیم در سال اول که بضاعت چندانی نداشت، نتیجه خوبی کسب کرد و روی سکو قرار گرفت. در آن سال تیم‌هایی چون هاوش گنبد و گیتی‌پسند اصفهان نتوانسته بودند به پلی‌آف برسند. عقل و منطق حکم می‌کرد که در پایان آن سال، به دنبال رفع کمبودها و نواقص می‌بودیم تا به موفقیت برسیم. اگر به آن تیم ما سعید معروف و یک دریافت کننده قدرتی اضافه می‌شد، قطعاً نگاهمان به قهرمانی بود؛ اما متاسفانه این روند طی نمی‌شود.

- چه سخنی با هواداران والیبال اورمیه دارید؟

ابتدا از آنان تشکر می‌کنم، چه زمانی که بازیکن این شهر بودم و چه اکنون که مربی تیمشان هستم، هر چه داریم از حمایت و حضور آن‌هاست؛ حضور این مردم باعث شده است که شورای شهر یا هر ارگان دیگری به فکر تیمداری باشد و این مردم لایق تشکر و سپاس هستند. خواسته‌مان هم مثل همیشه این است که از ما حمایت کنند و برایمان دعا کنند. از هواداران می‌خواهیم به ما کمک کنند تا به نتیجه مطلوبی در لیگ برسیم. من امیدوارم روزی برسد که برنامه‌محور باشیم و به فکر نتیجه‌گیری زودگذر نباشیم.

- فعالیت‌های ما برای تشکیل یک باشگاه خصوصی در اورمیه را چطور می‌بینید؟

مطمئنّاً کار مفیدی برای والیبال اورمیه است؛ ما به عنوان پایتخت والیبال آسیا، باید در دسته یک و زیرگروه هم تیم داشته باشیم و در لیگ برتر هم به داشتن بیش از یک تیم فکر کنیم. تیم‌های سوپرلیگی ما باید خیالشان از بابت بازیکن راحت باشد و از محصولات همین شهر استفاده کنند. من همیشه با کارهای زیربنایی موافقم و لازمه موفقیت‌های پایدار، توجه به همین زیرساخت‌هاست. با یک بودجه ده میلیاردی، می‌توانیم اکثر بازیکنان تیم ملی ایتالیا را به تیممان بیاوریم و یک سال قهرمان شویم، اما چه سودی برای والیبال اورمیه دارد؟ موفقیت پایدار این است که از زیرگروه و دسته یک آغاز شود و به لیگ برتر ختم شود. آقای مهندس احمدی هم انسان توانمندی است و سابقه مدیریت ورزشی و والیبالی دارد و ای کاش کسانی مثل ایشان در اطراف ما بودند.

- اگر صحبت خاصی در پایان دارید، بفرمائید.

برای شما جوانان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم و امید ما به شماست.

گفتگوی اختصاصی با سرمربی شهرداری اورمیه / ابراهیم وطن پرست: فقط بهترین‌ها در تیم ما جای دارند / مصاحبه شهرداری ارومیه ابراهیم وطن پرست  / پرتال هواداران والیبال اورمیه



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:والیبال شهرداری ارومیه, توسط تـوحـیـد

بررسی چندمیلیون جهش کوچک در بیش از 7هزار بیمار سرطانی به کشف 21 الگوی ثابت از جهش‌های کروموزومی منجر شده که با بررسی آنها می‌توان از ظهور 30 سرطان شایع جلوگیری کرد.

پژوهشگران موفق شدند اولین توضیح جامع و ساده از جریان جهش‌هایی را که به رشد تومورها و گسترش سرطان در بدن فرد منجر می‌شود، ارائه کنند. این فرایندها در مجموع می‌توانند جهش رخ داده در 30 نوع از شایع‌ترین سرطان‌ها را در انسان توضیح بدهند. نتایج این پژوهش جدید می‌تواند به درک بهتری از گسترش سرطان و در نتیجه آن ارائه شیوه‌های تازه‌ای برای درمان یا پیشگیری از طیف گسترده‌ای از سرطان‌های شایع منجر شود.

 

هر جهش کروموزومی الگویی خاص از جهش‌های کوچک‌تر را به نمایش می‌گذارد که نشانه ظهور نوع خاصی از سرطان است. همین موضوع باعث شده محققان با بررسی ژنوم 7042 فرد مبتلا به سرطان و بیش از 4,900,000 جهش کوچک به نشانه‌ها و الگوهایی پی ببرند که در حدود 30 سرطان شایع دیده می‌شوند و هر یک تعریف‌شده هستند. علاوه بر این آنها موفق شده‌اند، در اغلب انواع این سرطان‌ها فرایندهای بیولوژیکی را که منجر به جهش می‌شوند، کشف کنند.
 
بر اساس این تحقیق که نتایج آن در نشریه نیچر منتشر شده، تمامی انواع سرطان‌ها در نتیجه جهش‌هایی ظاهر می‌شوند که در طی زندگی فرد در ماده ژنتیکی او رخ داده‌اند. می‌دانیم که تنباکوی موجود در سیگار می‌تواند باعث به وجود آمدن این جهش‌ها در سلول‌های ریوی شده و در نهایت به ظهور سرطان ریه در فرد منجر شود یا پرتوهای فرابنفش یکی از عواملی هستند که می‌تواند روی دادن این جهش‌های خطرناک در سلول‌های پوستی را تسریع کند؛ اما اطلاعات ما در مورد فرایندهای بیولوژیکی که به ظهور انواع سرطان‌ منجر می‌شوند، بسیار اندک است.
 
لودمیل الکساندروف، محقق مؤسسه ولکام تراست سانگر و یکی از نویسندگان اصلی این مقاله می‌گوید: «ما موفق شدیم تعداد قابل‌توجهی از الگوهای جهشی را که به ظهور سرطان در فرد منجر می‌شوند و می‌توانند تاریخچه تغییرات ژنتیکی در او باشند، شناسایی کنیم. حالا وقت آن رسیده که به سراغ فرایندهای بیولوژیکی پیچیده‌ای برویم که در طول زمان رخ می‌دهند، علل آنها را بشناسیم و ببینیم گذشت زمان و تغییرات متعدد چه ردپایی روی ژنوم فرد به جا گذاشته است».
 
هر کدام از انواع سرطان‌ها دو یا چند الگوی اختصاصی تغییرات ژنتیکی دارند که می‌تواند روند ‌روبه‌رشد بیماری را نشان دهد. تعداد این الگوها در سرطان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال دو مجموعه مجزا از جهش‌ها عامل ایجاد سرطان تخمدان است؛ در حالی‌که 6 فرایند ژنتیکی متفاوت در ظهور سرطان کبد نقش دارد.
 
بعضی از این الگوهای تغییرات ژنتیکی در تعدادی از سرطان‌ها مشترک هستند و بعضی به نوع خاصی از سرطان اختصاص دارند. از میان این 30 سرطان 25 عدد از آنها با جهش‌هایی در ارتباط هستند که در نتیجه افزایش سن فرد رخ می‌دهند. عده‌ای دیگر به دلیل نقص در فرایند بازسازی دی.ان.ای رخ می‌دهند که می‌تواند توسط ژن‌هایی مانند BRCA1 و 2 ظاهر شود. نقش این دو ژن در مستعد کردن فرد حامل آنها به سرطان سینه، تخمدان و لوزالمعده اثبات شده است.
 
سرنا نیک-زینال یکی دیگر از محققان مؤسسه ولکام تراست سانگر می‌گوید: «می‌توانیم با آنالیز دقیق حجم قابل‌توجهی از اطلاعات که در دی.ان.ای سلول‌های سرطانی نهفته است، بفهمیم که سرطان در بدن فرد چرا و چگونه ظاهر می‌شود. نقشه ما از اتفاقاتی که در طول زمان در بسیاری از سرطان‌ها در انسان رخ می‌دهد، کشف فرایندهایی را که به ظهور این بیماری در انسان منجر می‌شود، بسیار ساده‌تر خواهد کرد».
 
تحقیقات این تیم نشان می‌دهد خانواده‌ای از آنزیم‌ها که نقش آنها در بازسازی و تصحیح جهش‌های رخ داده در دی.ان.ای اثبات شده، در ایجاد نیمی از این 30 سرطان نقش دارد. این آنزیم‌ها که موسوم به APOBEC‌ها هستند ، می‌توانند در پاسخ بدن به عفونت‌های ویروسی فعال شوند. شاید صدمات جبران‌ناپذیری که این آنزیم‌ها به ساختار ژنتیکی بدن فرد وارد می‌کنند، تنها به منظور دفاع از او در برابر حملات ویروسی باشد.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد
نمی خواهیم بسیاری از مسائل را نبش قر کنیم اما آقای مدیر بس است دیگر، خسته نشدی؟
 
شاید برای مایی که قلم به دست گرفته ایم و می نویسیم و احاطه ای هرچند اندک به خیلی از مسائل داریم سخت باشد ببینیم اداره یا سازمانی بنابر تصمیمات غلطی که شورای راهبردی یا همان اتاق فکرش می گیرد و بر درست بودن آن اصرار دارد، در چاه تباهی فرو می غلطد اما چه کنیم هرچه قدر میخواهیم دست یاری بگیریم آقایان پای دوری طلب می کنند و ساز دشمنی کوک!
سازمان دانش آموزی آذربایجان غربی مخصوصا خبرگزاری پانا خاستگاه بسیاری از بزرگان عرصه رسانه و … بوده است که هنوزم که هنوز است بسیاری از آنها موفقیت هایشان را مدیون این سکوی پرتاب هستند اما … ! بگذریم!
هرچه قدر از ناخوش احوالی سازمان دانش آموزی بنویسیم شورای راهبردی این سازمان یا همان اتاق ف…ه! دلسوزی هایمان را به پای دشمنی مان می گذراند و در سایت ها و پایگاه های خبری تحلیلی هرچه دوست دارند بارمان می کنند اما به حرمت این ماه عزیز قسم که هد
آقای مدیر ما خسته شدیم شما چطور؟
فم
 
ان چیزی جز خیرخواهی و اصلاح نیست!
 
این روزها که بحث کنکور، قبولی در دانشگاه و انتخاب رشته داغ است سازمان دانش آموزی در یک طرح کاملا ابتکاری دست به عملی انتحاری برای درآمدزایی زده است که جالب به نظر می آید و چیزی جز انتخاب رشته برای داوطلبان ورود به دانشگاه و کنکوری های عزیز نیست!
هرچند این عمل فی النفسه اشکالی ندارد و کاری پسندیده برای کمک به کنکوری های عزیز محسوب می شود اما نکته اینجاست که چه شده است شان سازمان دانش آموزی اینگونه پائین آمده که برای درآمدزایی دست به دامن برگزاری کلاس های نوین آموزش اصول خبرنگاری و کلاس های مشاوره انتخاب رشته کرده است؟!؟پس شان و منزلت سازمان چه می شود؟
برگزاری کلاس های مشاوره انتخاب رشته دومین قدم سازمان بعد از کلاس های آموزش خبرنگاری برای درآمدزایی است و از آنجائیکه هر بیست روز یکبار طرح های نوینی برای درآمدزایی در دجله سازمان انداخته می شود منتظر سومین راهبرد عملی برای خروج از بحران هستیم!!!
حال که اینگونه کارهای مثبت و سازنده! در سازمان دانش آموزی استان صورت می گیرد ایده خوبی است شهرداری ارومیه، اداره میراث فرهنگی، بیمارستان طالقانی، بهزیستی استان، سازمان تاکسیرانی، هیئت فوتبال ارومیه، انجمن معتادان گمنام و سایر سازمان ها و ارگان ها و … برای درآمدزایی دست به چنین کارهای ابتکاری مربوط به حوزه خود بزنند و هم از منافع اقتصادی آن بهره مند شوند! مثلا بیمارستان طالقانی ارومیه به بیماران قلبی مشاوره های روانشناسی و فنی بدهد یا هیئت فوتبال ارومیه در قبال گرفتن مبلغ ناچیزی پول بازیکنان فوتبال این شهر را برای انتخاب تیم مناسب راهنمایی کند!!!
امیدواریم حداقل برای یکبار هم که شده آقای مدیر محترم جواب قانع کننده ای داشته باشد و به انتقادها پاسخ دهد چرا که هم تریبون در اختیار دارد و هم شورای راهبردی و یا اتاق ف…ه!
منبع:دیبا پرس


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:فوتبال, توسط تـوحـیـد

 

 

 

 

 عکاس :توحید پوراحمد ثانی



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد

یک کارشناس ارشد زیست‌شناسی گفت: تغییر غلظت نمک آب دریاچه به نفع گونه های مقاوم تر تمام می شود.

علی محمدیاری افزود: آرتمیا تنها جانور موجود در آب دریاچه ارومیه است اما تنها جاندار نیست، از سایر جانداران این دریاچه می تواند به 14 نوع جلبک و باکتری های آب شور نیز اشاره کرد و از آن جایی که برخی از این باکتری ها در حال رقابت با یکدیگرند تغییر غلظت نمک آب دریاچه به نفع گونه های مقاوم تر تمام می شود و این امر موجب تغییر رنگ آب دریاچه می شود.

 

وی تصریح کرد: خشک شدن دریاچه ارومیه علاوه بر زندگی تمامی این جانداران، زندگی گونه های جانوری موجود در جزایر این پارک ملی را به مخاطره می اندازد، این جزایر به عنوان پناهگاه برخی گونه ها انتخاب شده و وصل شدن جزایر به خشکی و همچنین اتمام منابع آب شیرین در آن ها ممکن است کار کنترل و حفاظت از جانوران را با مشکل مواجه سازد که در این صورت پس از انجام مطالعات دقیق ممکن است نیاز به انتقال حیات وحش به زیستگاهای جدید در خارج از جزایر باشد.

 

این کارشناس ارشد زیست شناسی ادامه داد: انتقال گونه های جانوری به زیستگاه های جدید می تواند با انتقال گونه های وابسته و رقیب، نظیر گونه های شکارچی هم همراه باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت دریاچه ارومیه و تالاب های استان ، حیات پرندگان را تحت تاثیر قرار داده است، در مطالعات موردی که اردیبهشت امسال بر روی تعدادی از تالاب های استان نظیر کانی برازان و درگه سنگی انجام دادم مشاهده شد که تعداد پرندگانی نظیر پلیکان و فلامینگو نسبت به زمان پر آبی دریاچه ارومیه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 26 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد

سخنان قاضی پور در ابتدای مخالفتش با وزیر پیشنهادی بهداشت با اعتراض شدید تعدادی از نمایندگان مواجه شد.

سخنان نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه، در ابتدای نطق خود در مخالفت با سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دقایقی جو مجلس را متشنج کرد و تعداد زیادی از نمایندگان مجلس در اعتراض به این سخنان قاضی‌پور در مقابل تریبون مجلس برای دقایقی تجمع کرده و خواستار عذرخواهی قاضی‌پور شدند.

 

 

قاضی پور بلافاصله پس از قرار گرفتن در جایگاه ناطقان مجلس، و در پاسخ به تعدادی از نمایندگان که هنوز پیش از سخنرانی وی و بیان دلایل مخالفتش، به وی اعتراض می‌کردند گفت: اگر این وزیر پیشنهادی مستضعف بود هم اینطور دفاع می‌کردید؟ شما به خاطر پولش دارید دفاع می‌کنید.

در این هنگام تعدادی از نمایندگان مجلس با اعتراض و فریاد، مانع ادامه نطق نادر قاضی‌پور شدند و ابوترابی‌فرد که ریاست مجلس را در غیاب لاریجانی بر عهده داشت ابتدا ازنمایندگان خواست که بر صندلی‌های خود نشسته و به سخنان قاضی پور گوش کنند اما پس از آنکه اطرافیان ابوترابی‌فرد موضوع اعتراض نمایندگان را به وی اطلاع دادند، ابوترابی‌فرد گفت که حواسش به سخنان ابتدایی قاضی پور نبوده است. از این روی ابوترابی‌فرد موکدا از قاضی پور خواست که سخنان خود را اصلاح کرده و سپس به نطق خود ادامه دهد.

 


قاضی‌پور در این بین تاکید کرد که "تمامی تصمیم‌گیران مردم مستضعف اولای من است. من هیچ بحثی به افرادی که س

 

الم هستند و طرفدار نظام مقدس جمهوری اسلامی نگفتم"

با این حال اعتراضات تعدادی از نمایندگان خاتمه نیافت و مجدداً ابوترابی‌فرد از قاضی‌پور خواست که توضیح دهد که قاضی‌پور نیز گفت: "من از تمامی نمایندگان واقعی مردم که با رای مردم به خاطر الله به خاطر اسلام و قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی آمدند این سنگر را حفظ کردند تقدیر و تشکر میکنم و اگر از من ناراحتند عذرخواهی میکنم."

پیرو این سخنان قاضی پور نمایندگان آرام شدند. قاضی‌پور سپس به ابوترابی فرد گفت: شد؟ و ابوترابی فرد نیز از نمایندگان خواست که بر جای خود بنشینند.

پس از استقرار نمایندگان معترض به سخنان ابتدایی قاضی‌پور بر صندلی‌های خود، سخنان قاضی‌پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت ادامه یافت.

ارسال در تاريخ پنج شنبه 24 مرداد 1392برچسب:مجلس/ قاضی پور / مخالف, توسط تـوحـیـد

مدیرعامل باشگاه شهرداری ارومیـــه گفت:تنها یک بازیکن سرعتی کم داریم که از بین گزینه‌های داخلی تامین خواهد شد.

تمرینات تیم والیبال شهرداری ارومیه برای فصل 1392 لیگ برتر والیبال در حالی از ابتدای شهریور ماه شروع می‌شود که این تیم فقط یک جای خالی در پست مدافع وسط دارد.

 

پیمان رضایی مدیرعامل جدید تیم شهرداری ارومیه می‌گوید: تا جایی که در توانمان بود بازیکنان موثر و مد نظر سرمربی تیم را جذب کردیم تا حداقل در لیگ 92 روی یکی از سکوهای قهرمانی بایستیم. تنها یک بازیکن سرعتی کم داریم که از بین گزینه‌های داخلی تامین خواهد

 

 

شد.

بازیکنان این فصل تیم والیبال شهرداری ارومیه به شرح زیر هستند:

پاسور: ولادو پتکوویچ، وحید سید عباسی
قطر پاسور: فرهاد پیروت پور، میکائیل تاجر
دریافت کننده: پویا فیاضی، رحمان داوودی، امیر برزگر، میلاد عبادی‌پور
سرعتی: حامد رضایی، سعید مصطفی‌وند، علی رشیدی
لیبرو: عبدالرضا علیزاده، ایرج میکائیل‌زاده
سرمربی: ابراهیم وطن پرست
مربی: ساسان خداپرست، ابراهیم قادر
تمرین دهنده: رحمان محمدی راد
آنالیزور: نوید مشجری

تیم شهرداری ارومیه فصل گذشته با هدایت دراگان جورجویچ به مقام پنجم لیگ برتر رسید.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد

روز خبرنگار به میزبانی فرهنگ ارشاد در خانه جوان ارومیه برگزار شد همچنین در پایان مراسم از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

ارسال در تاريخ چهار شنبه 23 مرداد 1392برچسب:روز/خبرنگار/ارومیه, توسط تـوحـیـد

وزیر نیرو از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب ارس به دشت شبستر و دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد.

مجیدنامجو اظهار کرد: پروژه انتقال آب ارس یکی از طرح‌های بزرگ آبرسانی است که مسئولان دولت و نمایندگان مجلس از مدت‌ها پیش پیگیری می‌کردند تا این طرح اثرگذار در استان آذربایجان شرقی آغاز شود که خوشبختانه با انجام کارهای نهایی، بعد از ظهر امروز شاهد کلنگ‌زنی آن توسط آقای رحیمی خواهیم بود.

وی با اشاره به ابعاد بزرگ این طرح، گفت: رودخانه ارس یکی از منابع بزرگ آبی است که جزو حقوق جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و باید طبق پروتکل‌های بین‌المللی از حقابه خود استفاده کنیم. 


نامجو افزود: وزارت نیرو برای اجرای این طرح در ابتدا باید در مورد بحث انتقال آب به سمت ۲۹۶ روستا و ۲۲ شهر آذربایجان شرقی به جمع‌بندی می‌رسید که بر این اساس برداشت‌های بالادستی را در افق ۱۴۲۵ مد نظر قرار دادیم، همچنین بهره‌برداری‌های مختلف در دوران، صرفه‌جویی در مسیر انتقال و حل مشکلات آبی مردم نیز باید مورد توجه قرار می‌گرفت. 


وزیر نیرو با بیان این که این کار، کار سنگینی بود، خاطرنشان کرد: بررسی و تدوین ابعاد این طرح بز

رگ به صورت شبانه‌روزی در این دولت انجام شد و سند تخصیص منابع آبی آن در ۱۵۰ صفحه ابلاغ

می‌شود. وی، تشخیص منابع و مصارف آب در حوضه‌های آب

ریز را یکی از اساسی‌ترین کارهای وزارت نیرو دانست و افزود: در این راستا حو

ضه‌های آبریز قزل‌اوزن و ارس جمع‌بندی شده و مجموعه این کا

ر به شکل خوبی در این دولت انجام شده است.

نامجو با اشاره به این که در مناقصه طرح انتقال آب ارس، پیمانکاران مختلفی به صورت کنسرسیوم

شرکت کردند، گفت: با توجه به تعیین پیمانکار پروژه، امیدواریم با همت مضاعف مجموعه استانی

کار را به سرعت پیش ببریم. وی در تشریح مراحل اجرایی این پروژه، اظهار کرد: قرار است پیمانکار پروژه، خط انتقال را از جلفا آغاز کند و بعد از عبور از ۲۹۶ روستا و ۲۲ شهر از جمله شهرهای مهمی چون مرند، شبستر، زنوز، صوفیان، شرفخانه، خامنه و همچنین شهر صنعتی بعثت، در نهایت به شهر تسوج برساند.

وزیر نیرو مدت زمان پیش‌بینی شده برای اجرای این پروژه را ۳ تا ۵ سال و مدت بازپرداخت سرمایه‌گذاری را نیز ۵ سال اعلام کرد و افزود: برای اجرای این پرو

ژه ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار فاینانس برآورد شده که مراحل تصویب آن در حال نهایی شدن است. نامجو در باره اهداف و اثرات پروژه انتقال آب ارس نیز گفت: کاهش از مهاجرت‌های بی‌رویه از شهرها و روستاها به خاطر کم‌آبی و بی‌آبی از جمله اثرات این پروژه است. 

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌سازی استان آذربایجان شرقی در امور زیربنایی، استفاده بخش صنعت این استان از منافع خط انتقال آب ارس می‌تواند تضمین مناسبی برای سرمایه‌گذاران باشد و بخش صنعت در این منطقه می‌تواند به خوبی رشد کند. نامجو با بیان این که بیش از ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب در قالب این پروژه انتقال می‌یابد، افزود: با توجه به این که ۷۰ درصد این حجم تبدیل به پساب می‌شود می‌توانیم برای جبران کمبود آب دریاچه ارومیه از آن استفاده کنیم که اثرات زیست‌محیطی مثبتی دارد.
وزیر نیرو در باره طرح‌های وزارت نیرو در دولت‌های نهم و دهم گفت: بسیاری از طرح‌هایی که در دولت‌های قبلی شروع شده بود در این دولت به بهره‌برداری رسید و بسیاری از طرح‌های بزرگ نیز در همین دولت آغاز و به پایان رسید.


نامجو افزود: چند طرح بزرگ از جمله انتقال آب ارس، انتقال آب به فلات مرکزی و سد بختیاری بزرگترین سد بتنی دنیا در سال جاری آغاز شده که انتظار داریم دولت‌های بعدی با جدیت تمام آنها را اجرا

کنند.

ارسال در تاريخ شنبه 19 مرداد 1392برچسب:, توسط تـوحـیـد
.: Weblog Themes By PayamBlog :.

windows vista vpn setup guide

خرید vpn

دانلود رایگان